מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קטגוריות ראשיות

מאמר – רוטרים וטרימרים – השימוש והבחירה בהם

 

מרבית האנשים ששומעים את המילה כרסומת או רוטר לא עולה להם בראש שום תמונה מכיוון שסביר להניח שהם אינם מכירים את כלי העבודה הזה.
כמובן שעבור 99.9% מחרשי העץ (הנגרים) מכשיר זה הוא חיוני ביותר. זה מראה לנו שהנגרים מוכרחים לעבוד עם מכשירים חשמליים על מנת ליצור עבודות עץ, בניגוד למה שחושבים שהם עובדים רק באמצעות מכירים ידניים.

בזמן האחרון נוצרו תחביבים שונים לאנשים והאדם הפרטי החל לקנות טרימרים ורוטרים, גם אם הוא מתכוון לעשות עבודות עץ לעצמו בבית.
על מנת ליצור צורה מדויקת וחלולה בעץ נצטרך לעבוד עם רוטר. נוכל לעצב לעצמנו עיטורים ולקשט, ליצור חורים ולחרוץ בעץ בצורות שונות,
חיתוכים בזוויות ולעגל קצוות שאי אפשר לעשות אותם עם מסור רגיל ועוד.

הראוטרים והטרימרים פועלים באמצעות חשמל וההבדל בניהם הוא בסוג העבודה, שנובע מהבדל המשקל והכוח שלהם. כאשר הרוטר הוא לעבודת עץ מאסיבית
ואילו הטרימרים הם לעבודות עץ ועיצוב עדינות יותר בעקבות המשקל הקטן שלו שאפשר לתמרן אותו בקלות.
בנוסף ניתן להוסיף לטרימרים פלטה תחתונה גדולה יותר על מנת לשפר את יציבות הטרימר.

 

חשוב לזכור!

בטיחות קודמת לכל, לפני החלפת הביט (ראש כרסום) חובה לוודא כי הרוטר/טרימר לא נמצא בחשמל, וודאו כי אתם מוגנים בעזרת ציוד מגן והקפידו לעבוד לאט ובזהירות.

בנוסף לבטיחות חשוב לדאוג לתחזוקה שוטפת של הכלי, נקו את הנסורת שנשארת מהעבודה האחרונה שלכם, כדי לנקות כמו שצריך את הראשים לפני האחסון שלהם.
אפשר גם להשחיז מעט את הסכינים בביטים לעיתים.

 

אופן פעולתם של הרוטרים:

הרוטר הוא בעצם מכשיר שמחברים אליו ראשי כרסום עם צורות שונות וגדלים שונים, שכל ביט יכול ליצור סוג חיתוך שונה, כאשר הביטים מסתובבים במכונה במגע עם העץ נוצר תהליך של עיצוב העץ/חיתוך העץ.

 

כיצד נבחר רוטר מתאים לנו?

מומלץ בראשונה לגשת לחנות הקרובה אלייך ולשאול את העובדים מה כדאי לך לקנות, ספק להם תשובות על העבודות שאתה אמור לבצע, על אופי, משך,
וסוג העבודה על מנת שידעו להתאים לך את המכשיר בין אם זה טרימר או רוטר.
אפשר גם להיכנס לאתרי החנויות השונות ולהסתכל בקטלוג המוצרים שלהם ולהבין מה טווח המחירים, מה חברות המותגים השונות ועוד.

 

קידום אתרים אורגני
משפוחטק no-lazy